Studentberättelser, Tips & Råd

Ett soligt vykort från Roma!

Ressugen? Här kommer en solig liten hälsning från vår student Anna-Karin 24 år, som tidigare reste till Rom i 6 veckor för att plugga italienska! 

”Jag har haft en fantastisk tid i Rom, både i skolan och i staden samt mött massa nya vänner! DILIT är en väldigt genuin skola, och dom tar väl hand om sina elever. Jag lärde mig en hel del italienska och hade jag bara ansträngt mig lite mer så hade jag kunnat vara riktigt bra nu! Men det fanns så mycket annat som lockade! Glass vid Pantheon, mat i Trastevere eller fest i Testaccio. Och såklart alla monument och sevärdheter! Jag hade även så kul med mina roomiesar, vi lagade mat ihop, spelade spel eller bara chillade i köket. Verkligen värt att åka! Det kan vara läskigt ett par dagar först, men alla är i samma båt och man lär känna massa nya människor!”

/ Anna-Karin
 Rom1 Rom6 Rom2 Rom3 Rom4 Rom5 Rom7 Rom8

Vi på Språkpunkten hjälper dig gärna om du, precis som Anna-Karin, är sugen på ett språkäventyr utomlands. Det finns kurser för alla nivåer och smaker. Frågan är mest var i världen du vill åka?

/Clara, Språkresor i Italien

Lämna en kommentar